Przyprawy

Jak wykorzystać w kuchni buraczek mielony?

Buraki to jedne z najzdrowszych, a wciąż mało docenianych warzyw. Są nie tylko cennym źródłem żelaza, ale także innych witamin i minerałów. Mają właściwości antyoksydacyjne i pomagają w usuwaniu z organizmu szkodliwych toksyn. Korzystnie wpływają na funkcjonowanie całego organizmu. Jakie właściwości kryją w sobie buraki? Jak włączyć je do codziennej diety i dlaczego warto sięgnąć po buraczek mielony?buraczek mielony

Buraki – właściwości odżywcze i zdrowotne

Buraki na polskich stołach goszczą od wieków. Stanowią bazę wielu tradycyjnych dań kuchni polskiej, jak chociażby serwowany w wigilię barszcz. To korzeniowe warzywo nie tylko ma intensywny, głęboki smak, ale jest także wyjątkowo korzystne dla zdrowia.
Buraczek zawiera duże ilości żelaza, przez co jest polecany w profilaktyce i leczeniu anemii. Dodatkowo jest źródłem witaminy C, wapnia, magnezu i potasu. Ze względu na niski indeks glikemiczny doskonale nadaje się dla osób z cukrzycą. Buraki obniżają cholesterol oraz zbyt wysokie ciśnienie, regulują procesy trawienne i wzmacniają odporność.

Buraczek mielony w codziennym menu

Jak włączyć buraczek w dietę i spożywać go częściej? Oprócz świeżych buraków warto sięgnąć po buraczek mielony. W tej wersji idealnie sprawdzi się jako przyprawa. Buraczek mielony może posłużyć jako baza dla aromatycznego barszczu, a także jako dodatek do innych zup czy sosów. Mielony buraczek można dodawać także do ryżu, makaronu czy sałatek, a nawet do ciast. Buraczany proszek nada im przyjemnej słodkości, a jednocześnie poprawi ich walory zdrowotne.