Zdrowe produkty

Jak skomplementować witaminę D jak nie ma słońca

Witamina słońca, czyli witamina D oraz witamina B12, to składniki odżywcze, które mają niebagatelny wpływ na zachowanie zdrowych nerwów i odpowiedniego nastroju. Jeśli nie dostarczamy z codzienną dietą wystarczających dawek tych witamin, szybko pojawiają się negatywne skutki ich niedoborów. Niedobory można uzupełnić stosując suplementy, na przykład Vegevit z OrklaCare.

Suplement diety z B12

Stosowanie Vegevitu uzupełnia istniejące niedobory witaminowe. Jego skład to sproszkowane drożdże piwne oraz witamina B12 (kobalamina). Kobalamina pełni w organizmie człowieka różnorodne funkcje. Bierze udział między innymi w produkcji czerwonych krwinek, syntezie szpiku kostnego, uczestniczy w przemianach białek, węglowodanów i tłuszczy.

Witamina słońca

Witamina D, tak jak witamina B12, ma ważny wpływ na zachowanie codziennej równowagi psychicznej i fizycznej. Brakuje jej w organizmie zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, gdy mniejszy stopień nasłonecznienia nie pozwala wytworzyć jej w skórze w dostatecznej ilości. Witamina ta ważna jest szczególnie dla odpowiedniej mineralizacji kości i zębów oraz dla pracy układu odpornościowego. Źródłem witaminy D w pożywieniu są ryby (głównie te tłuste) oraz, w mniejszym stopniu, nabiał.